パスファインダーセリフ集-Apex Legends-【英語版・日本語版一覧】随時更新

クリックで飛ぶことができます。

 

 

 

 

beaglebeaglebeagle.hatenablog.com

 

 

パスファインダー(Pathfinder)

キャラクター選択時

  • I cannot wait to win this match, friend! チャンピオンになるのが待ち切れないね。
  • The championship is ours! チャンピオンになるのはボク達だ。
  • Time to win, and stay alive! 必ず勝って生き延びる。
  • Good luck. Have fun. Don't die! 頑張って、楽しんで、死なないで。
  • I accept the challenge! 挑戦を受けよう。
  • Let's have fun, friend! みんな、楽しもう。
  • This is going to be fun. 面白くなりそうだ。
  • We will defeat all of our enemies! 敵を殲滅する。 
  • Ready to go. いつでもいける。
  • Powered up and ready to go. システム起動。準備完了。
  • I am ready. I hope you are too! 準備OK!みんなも大丈夫?
  • This is my favorite part! この瞬間が堪らないね。
  • Ready and excited. 準備完了。ワクワクする。
  • I was created for this! ..I think. ボクはこの為に作られた…はずだ。
  • I think we're going to do great, friend! 君と僕なら無敵だ。
  • Excellent. Time to destroy more opponents. いいね、敵をもっと倒しに行こう。
  • You and me, friend! 
  • Come on friend, time to win! さぁ行こう、絶対勝つよ。
  • Grapple: locked and loaded. グラップル、準備完了。
  • I just polished my grapple. グラップル、研磨完了。
  • A match a day keeps the doctor away! Just kidding, I'm made of metal. 体を動かすのは健康に良いんだって。でも僕はいつでも元気いっぱいだよ。
  • Let's make some new friends, and then destroy them. 新しい友達を作って壊そう。
  • Today smells like victory! I love pretending to smell. Sniff sniff! 今日は勝利の香りがする。香りを嗅ぐ真似をするのが好きなんだ。

 

 

 

イントロ時

  • I wish all of you could fight tomorrow too. But you'll be dead. 明日もみんなと戦いたいな。ま、みんな今日死んじゃうけどね。
  • Get ready! I'm coming for you, friend. 覚悟して君を倒しに行くよ。
  • Losing isn't fun. That's why I don't do it. 負けるのはつまらない。だから僕は負けない。
  • Remember me, friends. I may kill you. 僕を覚えておいて、君を殺すことになるかもしれないパスファインダーだ。
  • In case you didn't know, you get here by winning. Good luck. 忘れないで僕らは勝ったからここにいるんだ。自分の力を信じて。
  • Hey, that's me! やあ、僕の登場だ。
  • Hi, friends. やあ、みんな
  • I am really good at this. You should be too. 僕はこれが得意なんだ。君もそうでしょ?
  • I may be smiling, but that also means I'm happy! 僕が今笑っているとしたらそれは嬉しいからだ。
  • I swung to this position. Funny and true! スイングしてここまで来たんだ。冗談みたいだけど本当だよ。
  • I'll high-five you all when I see you. 会ったらハイタッチしよう。
  • I'm excited to fight you! 君と戦えて嬉しいよ。
  • It's fun to zipline. You should try it. ジップラインは楽しいよ。試してみたら?
  • My squad must be very proud. 僕はチームの誇りだ。だろ?
  • Oh, am I supposed to talk? あ、何か言うところ?
  • This sounds like it'll be fun. 面白いことになりそうだね。
  • This will be fun. Can't wait to win! 楽しくなるぞ。勝つのは僕だからね。
  • Watch out our I'll grapple you. Literally! 気をつけないとグラップルでつかんじゃうよ。
  • After this, we should hang out! これが終わったら一緒に遊びに行こう。
  • Wow! They chose me! The odds are full of all kinds of math. おお、僕が選ばれた確率というものは不思議なものだね。
  • I work hard for the money. お金のためなら努力は厭わない。

 

 

 

キル時

  • Did you see how great I was? I did all kinds of really amazing moves... are you listening? 僕の戦いを見てくれた?すごいんだよ?縦横無尽の大活躍。
  • I'm going to a party after this. You are not invited, but I still like you. この後はパーティーなんだ。誘ってないけど君の事は好きさ。
  • Hey, look at this, I won! It must be my birthday - whenever that is... 僕勝っちゃった!今日は僕の誕生日かなぁ?知らないけど。
  • Piss off, scab-lander. I learned that from an old friend.
  • Oops, I killed you on purpose. ごめん倒しちゃった。わざとだよ。
  • You have the same expression as my customers when I was a waiter - satisfied.
  • I did really good today. I can't wait to tell my creator. When I find him. もしマスターを見つけたら今日の出来を報告するんだ!
  • I won. Congratulations to me! 僕の勝ちだ!おめでとう。パスファインダー
  • I'm sorry, but you could have killed me, friends.
  • Did you have as much fun as me? Hello? 楽しかった?あれ?聞いてる?
  • Did you like my moves? My grapple is very useful. 僕のグラップル、便利そうだったでしょ。
  • Don't bat yourself up. Leave that to me! That was a joke! 自分を責めないで。責めるのは僕のしごとだ。なんてね。
  • Don't blame yourself, blame me! 自分を責めないで僕を責めて。
  • Good work. Let's remain friends! お疲れ様。これからは僕らは友達だ。
  • Grappling makes things much easier. Try it sometime! グラップルを使うと色々楽になる。いつか試してみて。
  • Great moves, friend! Sorry, you lost. 素晴らしい動きだったよ。負けたのは残念だったね。
  • Looks like I beat you. High five! 僕の勝ちみたいだね。ハイタッチしよう。
  • I feel good! 気分は上々。
  • That was exciting. I hope you had fun! アツい戦いだったね。君もそう思うだろ?
  • I may win this thing today. Keep rooting for me! 今日は優勝するかも。応援宜しく!
  • I only beat you because I want to win. 君に恨みはないよ。ただ勝ちたかったんだ。
  • It's okay, friend. I was just better this time. 気にしないで。今回は僕の方が上だっただけ。
  • I'll never forget this match. It's in my memory files. 君との戦いは絶対忘れないよ。思い出フォルダにしまっておくからね。
  • Watch out. I'm very skilled with this grapple. グラップルを装備した僕は強いよ。覚えといて。
  • If I didn't beat you, someone else could have. 遅かれ早かれ君は負ける運命だったのさ。
  • If I had a heart, it would be racing right now. 僕に心臓がったら、ドキドキしてるって言いたい気分だ。
  • If we were on the same team, you would be happy about this! 君も同じチームだったら、一緒に喜べたのに。
  • You don't know where my creator is, do you? 僕のマスターの居場所知ってる?…訳ないか。
  • Look at that, I beat you! どうだい?僕の勝ちだ。
  • Maybe next time you'll do really good. 次はもっとやれるさ。ドンマイ。
  • You did a really mediocre job, friend! かなり平凡な戦いだったかな。
  • My accuracy is getting better every day! Right? 射撃が日に日に上手くなってる。そう思うでしょ?
  • Sorry I beat you. I'm only looking for my creator. 倒しちゃってごめん。僕はマスターを見つけたいだけなんだ。
  • That was fun. Sorry, you died. 楽しかったよ。殺しちゃってごめんね。
  • Surprise! I hope I didn't scare you. 驚いた?怖がらせちゃったらごめん。
  • Thank you for the fun fight!
  • That was close! 接戦だったね!
  • That was impressive. I hope my creator saw it. 見事な戦いだった。マスターは見てくれていたかな。
  • The crowd loves you! And they really love me. 皆君を気に入ってる。僕には敵わないけど。
  • This is my favorite part. この瞬間がたまらないね。最高の瞬間だったね。
  • Sometimes luck is involved. But this time it was skill. 勝負は時の運っていうけど…今回は実力の差だったね。
  • Trying is 55.5% of the battle. 戦闘の55.5%は頑張りだよ。
  • Now this is very fun when you win. 勝つと楽しいものなんだね。
  • You tried and that's all that matters. Also winning. 君の努力は認めるけど、負けたら100点はあげられないね。
  • You were tough, friend. 手強かったよ。
  • Don't worry, you won't be the only person I beat today. 気にしなくていいよ。今日僕に倒されるのは君だけじゃないから。

 

 

 

ジャンプマスター時

  • This is awesome! I'm the jumpmaster. いやった!僕がジャンプマスターだ
  • I'm the jumpmaster. I won't let you down -- except by falling. 僕がジャンプマスターか。じゃあ、まぁ飛びマスター
  • Hold your breath. If you have a respiratory system. もしあなたが呼吸器系をもつのなら、呼吸を止めろ。
  • Hold your breath if you have to breathe. もしあなたが呼吸をしなければならないのなら、呼吸を止めろ。
  • Here we go. It's a long drop. Fun.
  • Who's ready to fly on a zipline. I am. ジップラインで飛ぶ準備ができているのは誰だ?私だ。
  • [with Mirage] Hold on to your holograms! That’s a Mirage joke. ミラージュと:ホログラムに掴まれ!ミラージュのジョークだよ

 

 

 

エモート
  • Woohoo! イエーイ
  • I'm flying! 僕飛んでるよ!/ねぇ見て!僕飛んでるよ!
  • Woohoo! Is that how I do it? やっほーう!僕ちゃんとやれてる? 
  • Yeehaw! やっほーう!

ピン

この位置へ向かう
  • Let's explore this way. こっちを探索しよう。
  • Might be something good this way. こっちにいい物があるのかも。
  • We should go this way. こっちへ行こう。
ここのアイテムを探索
  • Friends, I'm going to loot here. ここでアイテムを探してみる。ここでアイテム集めをする。ここでアイテム集めするね。ここでアイテムを集めてみようと思う。
  • Friends, I'm going to loot over there. あそこでアイテム集めする。あっちでアイテム集めするね。
  • I'm looting here. Wish me luck. ここでアイテムを集める。幸運を祈ってて。
  • That location may be good for looting. Here I go. あそこはアイテム集めにいいかもしれない。やってみる。

 

 

 

ここを攻撃する
  • Enemies here. I'm going to attack. ここに敵だ。攻撃を仕掛ける。
  • Follow me if you want to attack here. ここを攻撃する。一緒に行くかい?
  • I'm going to try to attack here. ここを攻撃してみる。
アルティメット

0~84%

  • Uh oh, my Ultimate isn't ready yet. あーあ、アルティメットはまだ使えないな。
  • My Ultimate isn't ready yet. This is embarrasing. アルティメットはまだ使えない。恥ずかしいな。
  • My Ultimate isn't ready! アルティメットはまだ使えない。

85~99%

  • My Ultimate is almost ready! I think I can. I think I can... もうすぐアルティメットが使えそうだよ。ワクワク!
  • Good news, my Ultimate is almost ready! 嬉しい知らせだよ。アルティメットがもうすぐ使えそうだ。
  • Ultimate is almost ready friends! みんな、アルティメットがもうすぐ使えそうだ。
  • My Ultimate is almost ready! アルティメットがもうすぐ使えそうだよ。

100%

  • My Ultimate is ready! アルティメットが使えるよ。
  • My Ultimate is ready! Woo-hoo! アルティメットが使えるよ。わーい!
  • Ultimate's ready, friends! みんな、アルティメットが使えるよ!

グラップル使用時

  • Grappling! グラップルを使用。
  • Using grapple! グラップルを使うよ。
  • Here I go! 行くぞ!

ジップライン使用時

  • Zipline deployed! ジップライン射出完了。
  • Setting up a zipline! ジップライン、設置したよ。
  • Get ready! It's zip line time! おまちかね、ジップラインの時間だよ。
  • Who's ready to fly on a zipline? ..I am! ジップラインで飛ぶ準備はいい?僕はOKだ!

 

 

 

 

プライバシーポリシー